2021-ben már több tucatnyi trendet láttunk a webdesign és a weboldalkezelés terén – és az év előrehaladtával biztosan még többet fogunk látni. De mi a helyzet a jövővel? Milyen trendekre kell figyelnie 2022-ben? És hogyan készítheti fel magát és vállalkozását már most, hogy kihasználhassa ezeket a trendeket, amikor jönnek? Íme 10 módszer, amellyel 2022-ben javíthatja weboldalát, hogy olyan sikeres legyen mint például a Vulkan Vegas Casino, és hogy webhelye a csúcson legyen, miközben versenytársai igyekeznek felzárkózni!

1) Fektessen be egy tervezőbe

Ahogy kezd kinőni jelenlegi webhelyét, valószínűleg itt az ideje, hogy beruházzon egy tervezőbe. Egy jól megtervezett weboldal nemcsak hitelesebbé teszi vállalkozását, hanem funkcionálisabbá és professzionálisabbá is. Gondoljon úgy a weboldalra, mint önmagának egy kiterjesztésére – ha Ön nem tenné rá a nevét, ne várja el senki mástól sem.

2) Értse meg az emberek igényeit

A technológia gyorsan fejlődik, és ha a versenytársak előtt akarsz maradni, lépést kell tartanod velük. Az, hogy a weboldalad mit tud nyújtani az embereknek, sokkal többet számít, mint az, hogy hogyan néz ki, vagy milyen technológiát használ. Gondoskodjon arról, hogy elkezdjen azon gondolkodni, hogyan használják az emberek a termékét vagy szolgáltatását, és hogyan lehet azt nap mint nap javítani. Ha egy webhelyet nem tartanak karban jól, akkor senki sem akarja majd meglátogatni soha többé. A technológia csak akkor értékes, ha javítja az életünket.

person using macbook
Photo by cottonbro studio on Pexels.com

3) Fejlesszen ki egy SEO-stratégiát

Ha azt szeretné, hogy a webhelye sikeres legyen, akkor egy sziklaszilárd SEO-stratégiát kell kidolgoznia. Hogyan fogod kezelni a kulcsszavakat? Mi lesz a linkekkel? Mindezeket a döntéseket stratégiailag kell kezelni, ha a versenytársak előtt akarsz járni, és nagy értéket akarsz nyújtani ügyfeleidnek. Üljön le tehát, és dolgozzon ki egy SEO-stratégiát, amely magában foglalja a fentiekben leírt legfontosabb megállapításainkat. Ezután idővel hajtsa végre, mint a jövőbeli növekedés alapját.

4) Legyen egy elköteleződési folyamat

A Forbes szerint a látogatók 73%-a, akik kevesebb mint két másodpercig maradnak egy webhelyen, valószínűleg elugranak. Más szóval, elhagyják az oldalt, és soha többé nem térnek vissza. E statisztika leküzdése érdekében fontolja meg egy olyan elköteleződési folyamat bevezetését, amely elkötelezi ügyfelét, amíg a weboldalán tartózkodik. A látogatómegtartási arányok javításának egyik módja egy olyan regisztrációs folyamat formális kialakítása, amely lehetővé teszi, hogy információkat gyűjtsön a potenciális ügyfelektől.

5) Gondoljon a hangalapú keresésre

A hangalapú keresés megváltoztatja a keresőmotorokkal és a lekérdezésekkel való interakcióinkat. Kiváló eszköz a mobilozáshoz, de új lehetőséget is kínál termékei és szolgáltatásai értékesítésére. Az írott keresési lekérdezések mellett a felhasználó ma már a hangját használva is kérdezhet, ha egy olyan eszközbe beszél, mint az Amazon Echo. Úgy tűnik, a hangalapú keresés népszerűsége gyorsan növekszik. 2016 márciusában az amerikai internetezők 22%-a számolt be arról, hogy használt már hangvezérelt személyi asszisztenst, szemben a 2015 májusi 16%-kal. Ez még többet mond: Az okoshangszóró-tulajdonosok 39%-a napi rendszerességgel, 48%-a pedig hetente legalább egyszer használja ezeket az eszközöket. Ha már most megvizsgálja, hogyan optimalizálhatja webhelyét a hangalapú keresésre, és olyan tartalmakat hozhat létre, amelyek ezeken az eszközökön keresztül szólítják meg a fogyasztókat, biztosíthatja, hogy kitűnjön, amikor a vásárlók a szöveges keresés helyett hangalapú kereséssel keresnek termékeket.

6) Kísérletezzen a B2B tartalommarketinggel

A B2B vállalkozások eddig vonakodtak a tartalommarketing bevezetésétől, mint B2C társaik. A SiriusDecisions nemrégiben készült jelentése azonban kimutatta, hogy a B2B marketingesek 85%-a tervezi, hogy a következő három évben nagymértékben befektet a digitális tartalomba. Ezért itt az ideje, hogy a B2B marketingesek fontolóra vegyék egy teljes körű tartalommarketing-stratégia bevezetését – ha még nem tették volna meg.

Ne feledje, az emberek a tartalmait egy számítógép képernyőjén olvassák. Ezért fontos, hogy webhelye vizuálisan is vonzó legyen a nézők számára. Bontsa a szöveget darabokra, és amikor csak lehetséges, használjon képeket – ne csak szavak összevisszaságát dobja fel az oldalra, és reménykedjen a legjobbakban. Bár az esztétika nem állhat ellentétben a funkcióval, azt erősítheti, és erősítenie is kell.

8) Ne féljen a pivotoktól

Amikor a webdesignról van szó, a pivot egy népszerű, sokat dobált divatszóvá vált. A pivot nem feltétlenül azt jelenti, hogy teljesen megváltoztatod a weboldaladat, hanem azt, hogy egy kis részét áttervezed, hogy felhasználóbarátabbá és mobilbarátabbá tedd.

9) Koncentráljon az ügyfélútra

Az internet telített, és a figyelmi idő rövidebb, mint valaha, így a vállalkozások nem támaszkodhatnak az organikus keresési forgalomra, ha új ügyfeleket akarnak szerezni. De még nincs minden remény veszve – csak a SEO-stratégia finomhangolásán múlik. A SEO arról szól, hogy az embereknek a lehető leggyorsabban segítsen megoldani a problémáikat, ami azt jelenti, hogy valóban segítenie kell nekik a problémáik megoldásában, mielőtt visszatereli őket a Google-hoz.

10) Responsive design

Mivel a mobil webes használat ma már az összes online forgalom több mint 50%-át teszi ki, elengedhetetlen, hogy webhelye reszponzív legyen, azaz alkalmazkodjon bármilyen képernyőmérethez. Ha olyan webhelye van, amely még nincs mobilhasználatra optimalizálva, ne essen pánikba. Vannak ingyenes eszközök, például a Google PageSpeed Insights, amelyek megmondják, hogy webhelye milyen gyorsan töltődik be asztali és mobil képernyőkön egyaránt. A mobilfelhasználók ugyanúgy elvárják a kiváló minőségű tartalmat, mint bárki más; ha okostelefonjukkal látogatnak el a weboldalra, akkor könnyen elérhető információkat szeretnének, amelyek kis méretben is értelmesek – és ezt gyorsan szeretnék. Ha nem felel meg ezeknek a kritériumoknak, akkor valószínűleg elhagyják webhelyét, vagy soha többé nem térnek vissza.