Budapestről formálják a világ oktatásának jövőjét: 200 magyar mérnök munkája milliókra van hatással
Több mint 30-40 millió diák tanulását befolyásolja nap mint nap az a szoftver, amelynek fejlesztésében 200 magyar mérnök munkája is benne van. Az Instructure Hungary budapesti központja meghatározó szereplővé vált a globális oktatástechnológiai piacon, különösen a világ vezető egyetemei által használt Canvas tanulásmenedzsment rendszer (LMS) fejlesztésében.

A magyar központ szerepe világszinten is kiemelkedő
A budapesti csapat része az amerikai Instructure vállalatnak, amely öt-hat évvel ezelőtt döntött úgy, hogy magyarországi irodát nyit. Ma már a hazai egység 350 főt foglalkoztat, ebből mintegy kétszázan közvetlenül a szoftverfejlesztésen dolgoznak, míg több száz munkavállaló a terméktámogatásban vesz részt.
Csapó Zoltán, az Instructure Hungary fejlesztési igazgatója szerint Budapest több szempontból is ideális választás volt: az időzóna lehetővé teszi a zökkenőmentes globális együttműködést, az uniós jogi környezet – különösen a GDPR – biztonságot ad a cég adatkezelésének, a magyar mérnökök tudása és elhivatottsága pedig megalapozta a hosszú távú befektetést.
A világ legjobb egyetemei használják a magyar fejlesztéseket
A Canvas rendszer jelenleg több mint nyolcezer oktatási intézményben működik világszerte. Az érintett diákok száma meghaladja a 30-40 millió főt, és a rendszer felhasználói között megtalálhatók az Egyesült Államok Ivy League egyetemei, a Melbourne-i Egyetem, a Torontói Egyetem, valamint az Oxfordi Egyetem is.
A magyar fejlesztők munkája nemcsak támogatás, hanem közvetlen innováció: Budapesten készül például a teljes mobilélmény, a Canvas mobilapplikáció, valamint a Studio nevű videószolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a diákok videóformátumban küldjenek be feladatokat, az oktatók pedig multimédiás tananyagot állítsanak elő.
Az oktatástechnológia jövője is hazánkban épül
Az Instructure Hungary nemcsak fenntartja, hanem folyamatosan bővíti fejlesztői csapatát, különös tekintettel az AI-hoz kapcsolódó fejlesztésekre. Egyetemi hallgatók gyakornokként is komoly szakmai tapasztalatra tehetnek szert a cégnél – így a hazai IT-utánpótlás is profitál az együttműködésből.
A cég távmunka-központú működési modellt követ, így a budapesti iroda inkább események és együttműködések helyszíneként funkcionál, míg a munkatársak az ország különböző pontjairól dolgoznak. Fontosnak tartják az irodák közötti nemzetközi kapcsolatokat is: rendszeresek a személyes találkozók a globális csapat tagjai között.
Az oktatási technológiát nemcsak követni, hanem alakítani is akarják
Csapó szerint az Instructure célja nem pusztán az, hogy versenyképes maradjon a piacon, hanem hogy irányt mutasson az oktatási technológia fejlődésében: „Továbbra is elhivatottan dolgozunk, mert az oktatás jövője Magyarországon is íródik.”
A budapesti mérnökcsapat nem csupán digitális eszközöket gyárt – ők aktívan formálják az oktatás módszertanát, élményét és elérhetőségét világszerte. Ez nemcsak technológiai siker, hanem komoly nemzetközi elismerés is a magyar szaktudás számára.