A bizonytalanság a turizmus területére is begyűrűzött, sorra zárnak be a szállodák és más vendéglátóhelyek. Nem tudhatjuk, hogy ha ma befizetjük akár csak néhány hétre előre a szállásunkat, valóban lesz-e lehetőségünk élvezni a pihenést, vagy addigra bezár és futhatunk a pénzünk után. Hogy ez ne fordulhasson elő, arra legnagyobb biztosítékot a szállodáktól független, kisebb apartmanok jelentik, amelyeket kevésbé sújtanak az egekbe szökött rezsiköltségek.

Ma, amikor minden magánszemély és vállalkozás a minél erőteljesebb spórolás lehetőségeit mérlegeli, fehér hollónak számít, aki még ezekben a nehéz időkben is fejleszt, és nemhogy a roló lehúzásán gondolkodik, de még a korábbinál is magasabb színvonalon nyújtja szolgáltatását.

„Mióta élek, szívügyem a turizmus, hálás vagyok érte, hogy a világ minden tájára eljuthattam, és hosszabb ideig élhettem Dél-Afrikában is. Bármerre is jártam, az motivált, hogy a különböző kultúrák vendéglátási szokásait vizsgáljam, és mindenhonnan a legjobb tapasztalatokat összegyűjtve elhozzam a magyar emberek számára azt a magas szintű vendéglátást, amit eddig talán csak külföldi útjaik során tapasztalhattak meg. Mert hiszek abban, hogy Magyarország csodálatos, rengeteg a felfedezésre váró kincs. Meg vagyok győződve róla, hogy aki megteheti, hogy utazzon, szívesen tölti a pihenését „itthon”, ha az igényeinek megfelelően kiemelkedő bánásmódban részesül” – avatott be Rieth Krisztina, az ötcsillagos gondoskodású nyaralás koncepciójának megálmodója és megvalósítója.

Bedönti a szálláshelyeket a minősítés szigorítása

Ugye emlékszünk még a Zimmer Feri című magyar filmre, ami nem kevés humorral, de mégis elképesztően valósághű módon festi le a magyar turizmus helyzetét a ’90-es években. A rossz hír az, hogy bár az évek azóta elteltek, de ezen a területen sok minden változatlan maradt. Még mindig nagyon sok a „Zimmer Feri”. Számukra és még sok más szálláshely számára jelent komoly megpróbáltatást az újonnan bevezetett szabályozás, ami szerint 2024. január elsejéig minősíttetniük kell magukat az arra illetékes hatósággal. Eddig kizárólag a szállodák számára volt kötelező a minősítési rendszernek való megfelelés, mostantól viszont a szigorítás mindenkire egyformán vonatkozik.

„Nagyjából 160 kritériumnak kell megfelelni, egészen addig, hogy milyen vastagságú és tisztaságú matrac található a szálláshelyen vagy éppen milyen vállfákkal vannak felszerelve a szekrények. Aki az elmúlt 20-30 évben nem invesztált az általa kínált szállás karbantartására, modernizálására, az most szörnyen nehéz helyzetben találhatja magát. Meglátásom szerint a rezsiköltségek mellett ez lesz a közeljövőben a másik olyan tényező, ami megtizedeli a magyarországi szálláshelyek számát” – hívta fel a figyelmet a minőségi szállások specialistája.

(Rieth Krisztina)

Nem a szobák, hanem a kiszolgálás minősége a legsúlyosabb gond

Jelenleg gazdasági átrendeződés zajlik a világban és hazánkban is, amely azt hozza, hogy a következő néhány évben lényegesen kevesebb embernek lesz lehetősége utazásra, nyaralásra költeni. Azonban megmarad egy réteg, akik továbbra is megtehetik és aszerint választanak majd desztinációt, hogy hol kapják meg a pénzükért mindazt a kényelmet, figyelmet, amit elvárnak.

„Azt látom, hogy Magyarországon a hagyományos turisztikai szakma rettentő módon elkényelmesedett. Sokan úgy gondolkodnak, hogy minek ruházzanak be, minek fejlesszenek, ha így is érkeznek a vendégek. Ez lehet, hogy eddig rendben is volt, de mostantól napról napra csökken az esélye a túlélésre annak, aki ilyen elvek alapján működik. Bevallom, gyakran én is azért választottam inkább külföldi úticélt, mert itthon nem érte el a vendéglátás minősége azt a szintet, ami más országokban alapnak számít. Nem kaptam meg azt a figyelmet és gondoskodást, ami jólesett volna” – jegyezte meg Rieth Krisztina, kiemelve, hogy Bükfürdőn megnyílt apartmanjaikban a kifogástalan szobaminőség mellett az ügyfélgondoskodásra is nagy hangsúlyt fektetnek. Érkezés előtt kérdőív segítségével mérik fel leendő vendégeik igényeit, hogy az ott töltött időben minden körülmény maximálisan a szokásaihoz igazodhasson.