Magyarországon a rezsicsökkentés eltörlése arra készteti a háztartásokat, hogy próbáljanak meg spórolni a fogyasztásukon. Ennek többféle módja is van: lehet akár életmódbeli változással, vagy technológiai úton, például napelemekkel, kályhafűtéssel.

A keresési trendeket elemezve arra a következtetésre lehet jutni, hogy az emberek sokkal inkább a technológiai, semmint életmódbeli megoldásokban látják a kiutat. A kályhavásárlás, napelem beruházás iránt drasztikusan megnőtt a kereslet, amit a cégek nem fognak tudni kiszolgálni ilyen rövid időn belül. Ebből arra a következtetésre lehet jutni, hogy az érintett lakosság nagy része még nem készült fel az életmódváltásra.

Vizsgáljuk meg a keresési trendek alakulását!

Az alapján, hogy az emberek mire keresnek rá és hányszor a Google keresőjében, következtetni lehet arra, hogy milyen megoldásokkal szeretnének élni. Erre kiválóan alkalmas a Google Trends nevű eszköz, mely a keresési volumenek egymáshoz viszonyított százalékos arányát mutatja meg egy adott időintervallumban.

Az alábbi kifejezések tipikusan olyan kulcsszavak, amelyekre a jelenlegi helyzetben gyakrabban keresnek rá az emberek. Hiszen, valamilyen formában összefüggenek az energiafogyasztással.

  • Napelem
  • Kályha
  • Zuhanyzás
  • Tusolás
  • Mosogatás
  • Gyertyafény
  • Töltő fogyasztása
  • Mosógép fogyasztása
  • Bojler fogyasztása
  • TV fogyasztása

A vizsgálat szerint a „napelem”, „kályha” és „kandalló” szavak keresési mennyiségét elemezve egyértelműen kitűnik, hogy az utóbbi 12 hónapban a mostani időszakban volt a legnagyobb keresések száma, ahogy ezt az alábbi ábra is szemlélteti.

Ha azt vizsgáljuk, hogy a különféle készülékek fogyasztásával kapcsolatban hogyan alakultak a keresési trendek, akkor látni fogjuk, hogy szinte kivétel nélkül megugrott az érdeklődés a téma iránt. Átlagban körülbelül 10-szeres érdeklődés van a „töltő fogyasztása”, „mosógép fogyasztása”, „bojler fogyasztása”, „TV fogyasztása” kifejezésekre.

Amenyiben azt próbáljuk meg elemezni, hogy az életmódváltással kapcsolatos energiaspóroló megoldások iránt mekkora volt az érdeklődés, akkor látni fogjuk, hogy általában még alacsonyabb is volt a keresési mennyiség a „tusolás”, „zuhanyzás”, „gyertyafény”, „mosogatás” kifejezésekre, mint az elmúlt év korábbi részein.

Következtetés

Az alábbi következtetéseket vonhatjuk le:

  • A lakosság egyértelműen tájékozódni szeretne, érdeklődik a készülékek fogyasztása felől
  • Az emberek a technológiai megoldásokkal kapcsolatos lehetőségek iránt jobban érdeklődnek, mint az életmódváltással kapcsolatos megoldások iránt
  • Az emberek még jó eséllyel nem készültek fel arra, hogy az életmódjukat érinteni fogja ez a változás, hiszen a legtöbben nem tudnak gyorsan napelemet és kandallót szerezni a túlkereslet és financiális problémák miatt. (Forrás: AndaMédia)