Hungarianpress
  • Hungarianpress
  • Belföld
  • Külföld
  • Életmód
  • Gazdaság
  • Kultúra
  • Tech
  • Egészség
  • Bulvár
  • Impresszum
Oldal kiválasztása

Politikai hirdetések Meta tiltólistán: a magyar kormány elveszítheti legfontosabb fegyverét

2025 júl 26. | Belföld

Elvágják a csapot: A Meta leállítja a politikai hirdetéseket az EU-ban

Brüsszel kontra Big Tech – újabb felvonás: a Meta, amely a Facebook és az Instagram anyavállalata, bejelentette, hogy 2025 októberétől megszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban. Az indok: az EU tavaly elfogadott rendelete, amely a politikai hirdetések átláthatóságát követeli meg, a cég szerint „gyakorlatilag végrehajthatatlan”.

A Meta szerint az új szabályozás olyan jogi és működési akadályokat állít a hirdetési rendszerük elé, amelyekkel nem tudnak vagy nem akarnak megbirkózni. Így inkább lehúzzák a rolót – legalábbis az EU-ban.

Ez a döntés közvetlenül érinti a magyar kormányt is, amely az elmúlt években milliárdokat költött Facebook-hirdetésekre, hogy célzott kampányokkal érje el a választókat – különösen a választási időszakokban. A K-Monitor korábbi gyűjtései alapján a Miniszterelnöki Kabinetiroda, Rogán Antal vezette kommunikációs központ, rendszeresen százmilliós összegeket szórt el a Facebookon kormányzati és politikai célú hirdetésekre, beleértve a migráció, háború, szankciók és „Brüsszel” elleni kampányokat is.

A Meta lépése tehát a kormány legfontosabb online kampányfelületét vágja el az uniós választások előtt. A kérdés az, hogy a kormány hogyan fogja pótolni ezt a kommunikációs csatornát – új platformokra költözik, saját csatornákat épít tovább, vagy megpróbálja jogi úton visszaszorítani az uniós szabályozást?

A Meta döntését nem lehet elszigetelten értelmezni: a Google már 2024 végén szintén leállította a politikai hirdetéseket az EU-ban, és a Facebook anyavállalata is évek óta harcban áll az uniós szabályozókkal. Júliusban fellebbezést nyújtott be az Európai Bizottság 200 millió eurós adatvédelmi bírsága ellen, és továbbra is bírálja a digitális szolgáltatásokra vonatkozó uniós törvénycsomagot (DSA).

Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója idén év elején egyenesen „cenzúrának” nevezte az EU szabályozási törekvéseit, és azt állította, hogy a bírságok lényegében „vámként” működnek az amerikai techcégek ellen.

A mostani döntés tehát több, mint egy egyszerű üzleti lépés: nyílt politikai üzenet is Brüsszel felé, miközben az uniós tagállamok – köztük Magyarország – politikai szereplői alkalmazkodni kénytelenek egy olyan digitális térhez, ahol egyre kevesebb a fizetett kampány lehetősége.

  • Tweet

Hirdetés

Friss híreink

  • Politikai hirdetések Meta tiltólistán: a magyar kormány elveszítheti legfontosabb fegyverét
  • Halételekben is le vagyunk maradva – Pedig itt a Balaton
  • 3 millió kóbor macska, 500 ezer kutya – A probléma velünk él
  • BYD: Terv szerint halad a szegedi gigagyár építése
  • Lebénította a 24.hu-t, a 444-et, a HVG-t, a Telexet – Elfogták

Hírstart

Kapcsolat

info@hungarianpress.hu

  • Facebook
2025 © Hungarianpress.hu. Minden jog fenntartva!