Az Élhető bolygó médiatartalmai amellett, hogy bemutatják a nézőknek az elmúlt év környezetvédelemmel kapcsolatos tudományos eredményeit, cselekvésre is ösztönöznek minket: a készítők célja az, hogy az új ismeretek birtokában minél tudatosabban keressük a környezetbarát megoldásokat Földünk megóvása érdekében.

A Föld napja – a történelem legnagyobb civil kezdeményezéseként – évről évre több mint egymilliárd ember részvételével hívja fel a figyelmet a természetvédelem fontosságára. Idén, miközben a világ lassan magához tér a COVID-19 okozta bénultságból, a National Geographic útjára bocsátja az Élhető bolygó nevű többévesre tervezett, számos különböző platformon futó kezdeményezését, melynek célja a közelmúlt tudományos és környezetvédelmi eredményeinek bemutatása és az emberek környezettudatosságának növelése.


„Az elmúlt év megváltoztatta a tudomány lehetőségeivel kapcsolatos elképzeléseinket: egyebek mellett rekordsebességgel fejlesztettünk ki hatékony vakcinákat egy korábban nem ismert betegség ellen; a CO2 kibocsátás terén jelentős eredményeket értünk el; és a korábban megritkult vadpopulációk a világ számos táján a regeneráció jeleit mutatják. Ezen felül a pandémia hatására világszerte előtérbe kerültek a szabad levegőn végzett tevékenységek, ami a természettel való kapcsolatunk újbóli megerősödéséhez vezetett” – mondta Gary Knell, a National Geographic Partners elnöke. „Az Élhető bolygóval ezekre a kedvező folyamatokra építünk: amellett, hogy felhívjuk a figyelmet a bolygónkra leselkedő veszélyekre, új utakat és lehetőségeket is megmutatunk a nézőink, olvasóink előtt. A National Geographic tartalmak, termékek és tapasztalatok páratlan portfóliójával rendelkezik, ami, a National Geographic Society nonprofit tevékenységével kiegészülve, kitűnő alapot nyújt a világ szépségét és megóvási lehetőségeit bemutató kezdeményezésünknek.”

Az Élhető bolygó projekttel – összhangban a brand fenntarthatóság iránti elkötelezettségével – a National Geographic valamennyi, a környezeti problémák iránt fogékony fogyasztójának adni szeretne valamit; a világ minden táján, és nemcsak a Föld napján.

A National Geographic a közösségi média felhasználóit is arra buzdítja, hogy mutassák ki a természet iránti szeretetüket. A Föld napján induló Az én oázisom kampány keretében arra kéri a követőit, hogy készítsenek egy fotót a kedvenc, őket legjobban inspiráló helyükről, és a képet osszák meg az #AzÉnOázisom hashtaggel, így csatlakozva a bolygónk melletti globális kiálláshoz.

A National Geographic immár 133 éve dolgozik azért, hogy a tudósai, fotósai és természetfilmesei tudományos tényeken alapuló, gondolatébresztő történetein keresztül bennünk is felébressze a Felfedezőt. A világ és a benne elfoglalt helyünk mélyebb megismertetésével a National Geographic közös fellépésre ösztönöz valamennyiünket bolygónk megmentése érdekében.