Több gyerek és felnőtt rajongó játszott LEGO® kockákkal az év során.

Az élénk keresletnek köszönhetően kétszámjegyű mértékben nőtt az értékesítés, az árbevétel, a működési eredmény, illetve jelentősen megemelkedett a piaci részesedés. Folytatódtak a stratégiai befektetések, amelyek célja hosszú távon a fenntartható növekedés elérése.

  • Az értékesítés 21 százalékkal nőtt a 2019-es évhez viszonyítva.
  • Az árbevétel 13 százalékkal, 43,7 milliárd DKK-ra nőtt a 2019-es évvel összehasonlítva.
  • A működési eredmény 19 százalékkal, 12,9 milliárd DKK-ra nőtt. A nettó nyereség 19 százalékkal, 9,9 milliárd DKK-ra növekedett. A nyereség úgy nőtt jelentősen, miközben a vállalat továbbra is fontos befektetéseket eszközölt a jövőbeni növekedés szempontjából kulcsfontosságú kezdeményezésekbe.
  • A cash flow 11,5 milliárd DKK volt.
  • Nőtt a piaci részesedés

BILLUND, 2021. március 10.: A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2020-ra vonatkozó pénzügyi eredményeit. A bevétel 13 százalékkal, 43,7 milliárd DKK-ra nőtt a 2019-es évvel összehasonlítva, míg az értékesítés 21 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban. A működési eredmény 12,9 milliárd DKK volt, ami 19 százalékos növekedés 2019-hez képest. A márka piaci részesedése globálisan és a 12 legnagyobb piacán is nőtt.

Niels B. Christiansen vezérigazgató a következőképp fogalmazott: „Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, ami azt mutatja, hogy a LEGO kockáknak és a játékon keresztüli tanulásnak továbbra is figyelemre méltó jelentősége van. Emellett ez a teljesítmény egyben a munkatársaink szenvedélyét, kreativitását és kitartását tükrözi. A járvány okozta kihívások ellenére is fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy a játék folytatódjon világszerte.”

Minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése, és különösen nagy mértékben erősödött Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.

A működési eredmény növekedését a kiváló értékesítési számok hajtották, ellensúlyként pedig a stratégiai befektetések, illetve a megnövekedett disztribúciós és szállítási költségek hatottak – utóbbi okozója a mexikói és kínai üzemek átmeneti bezárása volt. A nettó nyereség 19 százalékkal, 9,9 milliárd DKK-ra nőtt, míg a cash flow erős szinten, 11,5 milliárd DKK maradt.

Christiansen elmondta: “A hosszú távú növekedési célokat támogatva, nagyszabású beruházásokat hajtottunk végre az elmúlt két évben. 2020-ban kezdtük el látni ennek az eredményét, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén. A következő években tovább növeljük a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkánkra, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálunk.”

Erős portfólió széles eléréssel

Többen játszottak LEGO kockákkal – ez áll a 2020-as megnövekedett eladások mögött. A minden korosztályt, és minden érdeklődési kört lefedő portfólió sokakat kreativitásra ösztönzött. A legkedveltebb témák – nem ebben a sorrendben – a LEGO® CITY, a LEGO® Technic, a LEGO® Star Wars™, a LEGO® Friends és a LEGO® Classic voltak.

A LEGO® Super Mario™ készleteket, ami egyedülálló módon ötvözi a hagyományos és digitális játékot, 2020 augusztusában mutatták be, és a vállalat egyik legsikeresebb termékbevezetésének bizonyult. 2021-ben is folytatódott a hagyományos és digitális játékokat ötvöző termékekbe való invesztálás, ebben a hónapban jelent meg a LEGO VIDIYO™, ami a gyerekek zene és játék iránti rajongására fókuszál.

Christiansen hozzátette: „Tudjuk, hogy a felnőttek és a gyerekek is szeretnek LEGO kockákkal építeni, és ez fog mindig a vállalatunk működésének középpontjában állni. Azonban a mai fiatalok digitális világban nőnek fel, és minden gond nélkül ötvözik az online és a fizikai játékot. Ehhez kínálunk nekik biztonságos környezetet, és izgalmas játékélményt, amivel szórakozhatnak, tanulhatnak és kreatívak lehetnek.”

A LEGO Csoport a Rebuild the World kampányán keresztül folytatja márkája építését, amely 2020-ban a világ legkedveltebb márkája volt.

Innovatív és élénk hálózat

A vállalat invesztált a sokcsatornás kiskereskedelmi hálózatába, amelynek következtében mind a partnereknél, mind pedig a saját hálózatában növekedés volt tapasztalható, míg az üzletek átmenetileg bezártak a COVID-19 miatt. Az előző évhez viszonyítva a LEGO.com oldalon megduplázódott a látogatószám, miközben folytatódott a globális üzletbővítési projekt. 2020-ban 134 új üzlet nyílt, ebből 91 Kínában. Ezzel 2020 végére a LEGO Store üzletek száma világszerte 678-ra emelkedett. A vállalat további 120 üzlet megnyitását tervezi 2021-ben, ezekből 80-at Kínában.

Christiansen elmondta: “Az emberek az egyedi és emlékezetes, kézzelfogható élményt keresik, ezért továbbra is befektetünk a kiskereskedelmi bolthálózatunk bővítésébe, valamint fokozzuk a vásárlási élményt. Ezzel erősödik a márkánk is, és minden csatornán keresztül pozitív hatást tudunk elérni. Tovább bővítjük e-kereskedelem kapacitásainkat, amivel a saját és a partnereink csatornáin is segíthetjük az online vásárlást.”

Ambiciózus digitális átállás

2021-ben a LEGO Csoport még többet fektet be digitalizációba az üzleti tevékenysége minden területén. A cél, hogy világszínvonalú digitális élményben legyen része mindenkinek, aki kapcsolatba kerül a vállalattal – a vásárlóktól kezdve, a kiskereskedelmi partnereken és beszállítókon keresztül a munkatársakig. Ezért az év folyamán létszámbővítésre készül a vállalat a digitális és technológiai területeken.

Christiansen hozzátette: „A digitális alapjaink erősek, de sokkal gyorsabban kell haladnunk. Az elmúlt év megmutatta, hogy milyen fontos, hogy agilis, és rugalmas vállalatot építsünk erős digitális alapokkal. Ezen a területen is tovább fejlődünk annak érdekében, hogy most és hosszú távon is ki tudjuk elégíteni kiskereskedelmi partnereink és fogyasztóink változó igényeit.”

Befektetés a jövő generációiba

2020-ban a LEGO Csoport bejelentette, hogy a következő 3 év során közel 400 millió dollárt (2,6 milliárd DKK) fektet be fenntarthatósági projektekbe. Ezek a kezdeményezések arra fognak irányulni, hogy minél több gyerekhez eljuthasson a játékon keresztüli tanulás élménye, hogy mindez fenntarthatóbb módon történjen, és hogy befogadó munkahelyet nyújtsanak mindenkinek, aki részt vesz a vállalat játékélményeinek megalkotásában.

Ezen erőfeszítések keretében a vállalat mintegy 3,2 millió rászoruló gyermeket ért el a játékon keresztüli tanulást népszerűsítő kezdeményezéseivel. Továbbá elkezdődött az egyszer használatos műanyag zacskók papírzacskóval történő helyettesítése, valamint bejelentette, hogy szén-dioxid kibocsátását 2032-re 37 százalékkal csökkenti – ezt a vállalást a Science Based Target kezdeményezés is jóváhagyta, és összhangban van azokkal az intézkedésekkel, melyek célja a globális felmelegedést 1.5°C alatt tartani.

Az év során a LEGO Csoport számos új együttműködést jelentett be különböző szervezetekkel, melyek célja, hogy pozitív hatást gyakoroljanak a társadalomra, valamint a Földre, amit örökségül hagyunk gyermekeink számára. A vállalat együtt fog működni az ENSZ nemek közötti egyenlőséggel és a nők felemelkedésével foglalkozó szervezetével (UN Women) valamint a MacArthur Alapítvánnyal, amely a körforgásos gazdaságot kutatja.

Christiansen elmondta: „Azok a kihívások, melyekkel a gyerekek mostani generációja szembesül, nagyon sürgetőek és összetettek, megválaszolásukhoz a vállalatok, kormányzatok és szakértők összefogása szükséges. Örömmel egyesítjük erőinket a gyerekekkel, szülőkkel, kollégákkal, partnerekkel egy jobb jövő érdekében, amelyet közösen tudunk megteremteni a következő generációk számára.”